شناسهٔ خبر: 108838 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رییس کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان تشریح کرد؛

جزئیات ۱۹ مجوز جدید احداث و بهره‌برداری از سازه‌های ساحلی و دریایی در استان خوزستان

 سازه‌های ساحلی و دریایی در استان خوزستان رییس کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از صدور مجوز ۱۹ سازه ساحلی و دریایی در سواحل استان بر اساس الزامات و مقررات ملی و بین‌المللی خبر داد.

یونس اسکندری رئیس کارگروه نظارت و بازرسی بر سواحل اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از صدور مجوز ۱۹ سازه ساحلی و دریایی در سواحل استان خوزستان بر اساس الزامات و مقررات ملی و بین‌المللی و تأیید کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل استان توسط سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: ۱۵ فقره از این مجوزها در محدوده نظارتی بندر امام خمینی (ره)، ۳ فقره در محدوده نظارتی بندر آبادان و یک فقره هم در محدوده نظارتی بندر خرمشهر بوده است که پس از تأیید کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل استان توسط سازمان بنادر و دریانوردی صادر شده است.

وی با بیان سازه‌های مورد اشاره شامل اسکله‌ها و کارگاه‌های کشتی‌سازی است، افزود: این طرح‌ها شامل اسکله‌های صادرات و واردات فراورده‌های نفتی؛ اسکله‌های صیادی و گردشگری؛ کارگاه ساخت و تعمیر کشتی؛ طرح پرورش ماهی در قفس در دریا، خط لوله آبگیر و جایگاه سوخت‌رسانی به شناوران صیادی و تجاری هستند.

فهرست مجوزهای جدید احداث و بهره‌برداری از سازه‌های ساحلی و دریایی در استان خوزستان

رییس کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان یکی از این سازه‌ها اسکله سوخت‌رسانی در هندیجان (پمپ بنزین ساحلی) برای خدمت‌رسانی به شناورهای صیادی و تجاری است. یک سازه دیگر، نصب خط لوله آبگیر (آب‌شیرین‌کن) شرکت مهندسی و توسعه نفت در بندر امام خمینی (ره) است که مجوز موافقت اولیه احداث آن صادر شده است. یک سازه دیگر مربوط به بندر تجاری خوسف در ماهشهر است که متقاضی آن فرمانداری ماهشهر است که البته اسکله آن آماده است و قرار است پس‌کرانه آن هم ساخته شود.

اسکندری ادامه داد: یک سازه دیگر طرح ساخت قفس ماهی (مزرعه پرورش ماهی در دریا) در هندیجان است. یک سازه دیگر اسکله گردشگری آذرخش در هندیجان است که مجوز ساخت آن صادر شده است. یک سازه دیگر، ساخت بندر صیادی ابوخذیر شادگان که ۸۰ درصد این پروژه انجام شده و الان مشغول انجام کارهای سایت بندر هستند. همچنین تمدید مجوز ساخت بندر صیادی امام خمینی (ره) را نیز صادر کرده‌ایم. ساخت بندر صیادی در بهرکان، اسکله گردشگری شهرداری ماهشهر، اسکله صادرات فراورده‌های پتروشیمی و ساخت اسکله گوگرد در شرکت پالایش نفت آبادان هم از دیگر سازه‌هایی بوده است که مجوز آن را صادر کرده‌ایم.

وی چندین کارگاه کشتی‌سازی را هم از دیگر سازه‌هایی عنوان کرد که مجوز آنها توسط کارگوه نظارت و بازرسی بر سواحل اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اضافه کرد: این مجوزها در راستای اعمال حاکمیت دریایی و برابر با الزامات و مقررات ملی و بین‌المللی و با تأیید کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل استان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و پس از بازدید و بررسی‌های کارشناسی از منظر سازه‌ای؛ دریایی؛ بندری؛ ایمنی و تایید توسط این کارگروه، از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به صورت موافقت اولیه، مجوز تاسیس و ساخت و بهره‌برداری صادر شده‌اند.

رییس کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با تاکید بر اینکه در راستای تسهیل و تسریع در فرآیند صدور مجوز سازه‌های ساحلی و دریایی کلیه استعلام‌ها از دستگاه‌های اجرایی ذیربط به استناد بخشنامه چهل و چهارمین نشست هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار  توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام می‌شود، عنوان کرد: این مجوزها به استناد بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان و بنادر و دریانوردی مصوب سال ۱۳۴۸ و الحاقیه تبصره مصوب ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، صرفا جهت متقاضی صادر شده و بدون هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی قابل انتقال به غیر نیست.